اگر پتر كبير مي‌دانست ممكن است روزي كه از شهر خارج مي‌شود، كاترين عليه او شورش كند و خودش را امپراتور و ملكه روسيه بنامد، هيچ‌وقت زمين اين قصر را به نامش نمي‌كرد. پتر علاقه‌اي به كاترين نداشت و در جمع او را تحقير مي‌كرد. كاترين هم بعد از 18سال زندگي با پتر و تحمل اين وضعيت در سي‌وسه سالگي از غيبت پتر كبير در پايتخت استفاده كرد و با كمك چند نفر از نزديكانش خودش را امپراتور روسيه خواند. هرچند پتر انتظار چنين اتفاقي را نداشت اما چندان هم مقاومت نكرد و خيلي سريع استعفا داد. چند روز بعد هم نزديكان كاترين او را مسموم كردند تا شرش براي هميشه از سر روسيه كم شود.

كاترين حدود 30سال بر روسيه حكومت كرد. در دوره سلطنت او شيوه كشاورزي اصلاح شد، اصول بانكداري رايج شد، ارتش سامان گرفت، بيمارستان‌ها ساخته شد و به‌طور كلي اقتصاد كشور رونق گرفت. كاترين هم مانند همه ملكه‌هاي ديگر خودش را يك موجود برتر مي‏‌دانست؛ ملكه‌اي كه در كنار هوش و جسارت فراوانش اين‌قدر خودراي بود كه به حرف هيچ‌كدام از مشاورانش اهميت نمي‌داد. او تصميم‌هاي اشتباه می‌گرفت و در نهايت بين مردم روسيه طرفدار زيادي نداشت.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:قصر,خامه‌ای,زیبا,دیدنی,روسیه, | 16:23 | نویسنده : رضا |

 

شهر کرمل,شهری با خانه های عروسکی,خانه های عجیب و غریب

 

کرمل شهری در شبه جزیره مونتری واقع در کالیفرنیاست. این شهر به دلیل معماری کلبه های بسیار زیبا و جالبش که گویی از دل کتاب داستان ها بیرون آمده اند، مشهور است. این از زمانی آغاز شد که کامستاک در سال 1920 یک کلبه واقعا عروسکی ساخت. همسر او عروسکهای دست سازش را می فروخت و می خواست با برگزاری یک نمایشگاه فروش عروسک هایش را بیشتر کند. بنابراین شوهرش موافقت کرد که یک خانه عروسکی (هانسل) برای او بسازد.

 

بعدها در سال 1925 کامستاک، خانه دیگری با نام گرتل ساخت. هانسل و گرتل به خوبی در جامعه پذیرفته شدند و او خانه های دیگری بدین شکل ساخت، و این آغاز پیدایش این شهر زیبا و عروسکی شد که تصاویرش را مشاهده می کنید.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:شهر,خانه های عروسکی,زیبا,دیدنی,شگفت انگیز, | 16:20 | نویسنده : رضا |

 

تونل درختی,تونلی از جنس درخت در ایرلند,مکانهای دیدنی ایرلند

 

در نزدیکی روستای آرموی در ایرلند شمالی، جاده فرعی آرامی به نام پرچین تیره نهفته است. در سه قرن گذشته، شاخه های درختان راش در دو طرف جاده کشیده، به هم رسیده و در هم آمیخته اند و یک تونل از درختان ایجاد کرده اند که با نور و سایه بازی می کند. یک اثر تماشایی و فوق العاده!

 

تا چند سال پیش تنها مردم محلی از وجود این جاده آگاه بودند تا اینکه در سال 1998 انجمن ملی گردشگری ایرلند شمالی شروع به استفاده از امکانات موجود، برای ترویج گردشگری کرد. از آن زمان گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این جاده یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی به شمار می رود.

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:تونل,درخت,ایرلند,زیبا,دیدنی, | 16:19 | نویسنده : رضا |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • فیس کوه