ایرانگردی در‌خارج از مرزها,گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

نگاهی به برخی از آثار تاریخی ایران که زینت بخش موزه‌های جهان است.
پیشینه تاریخی ایران، فرهنگ غنی و کهن این سرزمین، حالا بیش از آن که در داخل ایران مورد توجه باشد زینت‌بخش موزه‌های خارج از ایران است. این داستان البته آنقدر‌ها هم بد نیست چراکه خیلی بهتر است خارج‌نشینان به جای آن که ایران را از روی رسانه‌های غربی بشناسند از قدمت و پیشینه فرهنگ ایران در موزه‌های کشورشان متوجه شوند.


گستردگی آثار تاریخی ایران در موزه های خارج از ایران آنقدر هست که در مطلب پیش رو نگنجد. نمونه های معروف بسیاری هم دارد، از منشور کورش که فقط چند ماه به سرزمینش بازگشت تا اهالی ایران بتوانند از این سند ارزنده دیدن کنند گرفته تا الواح هخامنشی که توسط دانشگاه شیکاگو به گروگان گرفته شده! و البته سرستون های بی نظیر تخت جمشید که بخشی عظیم در لوور فرانسه را به خود اختصاص داده است.


در این شماره سعی کرده ایم نگاهی کلی به معروف ترین آثار تاریخی ایران نه در سرزمین ایران، که در خارج از مرزها، داشته باشیم، هرچند این نوشته رنگ و بویی از حسرت به همراه دارد، اما آخر داستان ـ اگر بخواهیم کمی خوشبینانه نگاه کنیم ـ این است که شاید این موضوع بهتر باشد چراکه بسیاری دیگر از جاذبه های تاریخی ایران در این سرزمین به شرایط فاجعه باری افتاده اند و کسی رغبتی برای حفظشان ندارد، اما همین که پایشان به موزه های جهان باز شود همان حسرت دوباره جای این بی توجهی را می گیرد.

نگاه خوشبینانه تر این که درست است که این آثار به یغما رفته اند، اما حضورشان در نقاط مختلف جهان شاید بتواند در معرفی ایران به جهانیان و ترغیب گردشگران در سفر به کشورمان مفید باشد.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:دزدی,دیدنی,باستانی,دزد,ایران,ایرانی,زیبا, | 21:53 | نویسنده : رضا |

 دوباره بهار رسیده و درختان شکوفه زده و گل ها شکوفا شده اند و وقت آن است که از زیبائی های طبیعت بهره ببریم و بعضی از ما باغبانی را از سر بگیریم. اگر باغ های زیر به شما نزدیک هستند حتماً سری به آنها بزنید و از دیدن مناظر بهشتی آنها لذت ببرید.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:برترین,دیدنی,زیبا,رویایی, | 21:50 | نویسنده : رضا |


جاذبه های گردشگری بسیاری در دنیا وجود دارند. اما همه چیز به آنها محدود نمی شود. هر سال در گوشه و کنار جهان جاذبه های جدیدی ساخته می شوند. آدمی هیچ گاه به داشته های خود قانع نیست و این یکی از بهترین صفات بشر است، زیرا به این ترتیب پیشرفت را برای خود و دیگران مهیا می کند. در این مطلب 10 مکان گردشگری جدید را به شما معرفی می کنیم که برخی از آنها هنوز گشایش نیافته اند اما همین امسال (2014 میلادی) باز و قابل استفاده می شوند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:برترین,دیدنی,زیبا,عجیب,رویایی,پربازدید, | 21:44 | نویسنده : رضا |

آیا می‌دانید زیباترین ساختمان‌های جهان کدامند؟ در بین این همه عجایب معماری که نشانگر توانایی مهندسان و هنرمندی ذهن بی‌کران بشر است سعی کرده‌ایم چند تایی از برترین بناهای دنیا را گردآوری کنیم. پس اگر قصد جهانگردی به سرتان زده و پول درست و حسابی دارید حتما از این ساختمان‌ها نیز بازدید نموده و وصفش را برایمان کامنت کنید!

در همین ابتدا تکلیف خودمان و شما را روشن کنیم، این فهرست چیزی شبیه 10 ساختمان برتر دنیا یا مقالات مشابه نیست! مگرنه چه بسیار است از این دست فهرست‌های چندتایی که می‌توان آن را با سازه‌ها، خانه‌ها، آسمان خراش‌ها و سالن‌های تئاتر پر کرد. شاید برخی بگویند چرا ساختمان‌هایی چون برج میلاد(!)، ساختمان اپرای سیدنی، برج کرایسلر و غیره در این فهرست نیامده است، خواهش می‌کنیم در نظر داشته باشید که این اولین مقاله از این سری مطالب درباره سازه‌هایی با معماری چشمگیر و قابل توجه است و به همین یک مورد نیز ختم نخواهد شد.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:برترین,دیدنی,زیبا,عجیب,رویایی, | 21:40 | نویسنده : رضا |

خودتان را آماده کنید تا با لیست جدید عجایب هفت گانه دنیا روبه‌رو شوید. دیگر باغ‌های معلق بابل و نیایشگاه آرتیمیس و فانوس اسکندریه آنقدرها هم خیره‌کننده نیستند.
بیشتر عجایب هفت‌گانه قدیمی، دیگر در جهان موجود نیستند و امروزه کاملا از بین رفته‌اند. عجایب هفتگانه جدید در نوع خود کاملا منحصر به فرد بوده و هستند. در سال 2007 پس از یک رای‌گیری در میان 100 میلیون نفر، لیست عجایب هفتگانه جدید منتشر شد که از میان 21 بنا که هنوز برپا هستند انتخاب شده‌اند. نگاهی داریم به این هفت اثر خاص و تاریخی معماری.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:عجایب,هفتگانه,زیبا,دیدنی,عجیب, | 11:28 | نویسنده : رضا |

این روزها همه چیز رو به پیشرفت و مدرنیزه شدن می‌رود. در این بین معماری بی‌نصیب نمانده و دوره‌ای درخشان را طی می‌کند. عجایب معماری دوران ما به کل با عجایب معماری دوران باستان متفاوت شده‌اند. اگر آن روزها بشر دست خالی اهرام را ساخت، این روزها همه چیز دست به دست هم داده تا شگفتی‌های متفاوتی در این زمینه خلق شود. معماران و طراحان این روزها همه عناصر را به کمک طلبیده‌اند تا اشکال و فرم‌های عجیب‌تری را در ساخت بناها به کار برند. این بار اما به سراغ موزه‌ها و هنر معماری مدرن رفته‌ایم تا ببینیم طراحی چه کمکی به انتقال بهتر مفاهیم ذهنی هنرمندان به مخاطبان‌شان کرده است. در ادامه شما را با تعدادی از این موزه‌های جالب توجه آشنا می‌کنیم.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:برترین,دیدنی,زیبا,عجیب,رویایی, | 11:27 | نویسنده : رضا |

کارائیب یک بخش بسیار زیبا در جهان واقع در غرب اقیانوس اطلس است که با جاذبه های فراوانی که دارد، انسان ها را به بازدید از خود فرا می خواند. سنت لوسیا (St. Lucia) یک کشور جزیره ای کوچک در این دریاست. آب و هوای این کشور استوایی است و کوهستان های زیبا و سواحل تماشایی آن مسحورکننده.

ساحل زیبا و دیدنی سنت لوسیا,ساحل سنت لوسیا, زیباترین جزایر جهان,اقیانوس اطلس

ساحل زیبا و دیدنی سنت لوسیا


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:سنت لوسیا,زیبا,دیدنی,ساحل, | 11:21 | نویسنده : رضا |

در این فهرست قصد داریم تعدادی از شهرهای از یادرفته را دوباره به یاد آوریم و تاریخ ساکنان این سیاره را از نو مرور کنیم.

پرسپولیس

 

شهر های تاریخی جهان,شهرهای باستانی,اماکن تاریخی جهان

 

پرسپولیس پایتخت تشریفاتی امپراتوری قدرتمند ایران یعنی هخامنشیان بوده است. آثار برجای مانده از آن در 70 کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار گرفته و امروزه به نام تخت جمشید شناخته می‌شود.
این شهر در اصل پارسا (Parsa) یا پارسه نامیده می‌شده و پرسپولیس برگرفته از لغت یونانی پرسس پولیس (Persas Polis) به معنای شهر پارسی یا ایرانی بوده است. بنا بر توصیفات این شهر بسیار زیبا بوده و با کارهای هنری ارزشمندی آراسته و تزئین شده بود که متاسفانه تنها تعداد اندکی از آنها تا به امروز باقی مانده‌اند.

در 331 پیش از میلاد اسکندر کبیر در تلاش برای تسخیر امپراتوری ایران این شهر را به آتش کشید تا به نوعی انتقام سوزانده شدن آکروپولیس در آتن را گرفته باشد. این شهر همچنان به عنوان پایتخت ایران در زمان امپراتوری مکدونیان باقی ماند تا آنکه به تدریج از لوح روزگار محو شد. آثار به جا مانده از این شهر جزء فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:شهر,دیدنی,گمشده,تاریخ,زیبا, | 11:18 | نویسنده : رضا |

دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی  و یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. این شهر بعد از ابوظبی، بیشترین جمعیت را میان هفت امارت دارد.

برای اینکه خودتان از نزدیک کشف کنید این همه تعریف و تمجید از این شهر توریستی برای چیست و واقعیت را از کلیشه تشخیص دهید، باید به این شهر سفر کنید.

دبی، با معماری های بسیار زیبا و منحصربه فرد، خطوط هوایی فوق العاده، مناظر هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برخلاف شایعه های موجود در مورد این شهر، دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن قابل لمس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:دبی,امارات,زیبا,دیدنی,دانستنیها, | 11:22 | نویسنده : رضا |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • فیس کوه